Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 22 grudnia 2024 05:59
Przeczytaj!
Czyste powietrze
BIP
ZSCKR w Siennicy Różanej
zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 0°C Miasto: Fajsławice

Ciśnienie: 1010 hPa
Wiatr: 22 km/h

"PROGRAM ROZWOJU KOMPETENCJI CYFROWYCH, UMIEJĘTNOŚCI, UZDOLNIEŃ, ZAINTERESOWAŃUCZNIÓW POZA EDUKACJĄ FORMALNĄ W GMINIE FAJSŁAWICE"

Gmina Fajsławice (Lider projektu) 

wraz ze Stowarzyszeniem „Pro Bono” (Partner)

realizują projekt 

„PROGRAM ROZWOJU KOMPETENCJI CYFROWYCH, UMIEJĘTNOŚCI, UZDOLNIEŃ, ZAINTERESOWAŃ UCZNIÓW POZA EDUKACJĄ FORMALNĄ W GMINIE FAJSŁAWICE”

w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027,

współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

 

Działania zaplanowane w ramach projektu:

„Akademia Cyfrzaków” - wsparcie z pięciu obszarów kompetencji cyfrowych ramy „DigComp”, w tym:

*zajęcia grupowe – 24 godz./grupę

*indywidualny coaching szkoleniowy - 6 godz./osobę

*indywidualny mentoring edukacyjny – 6 godz./osobę

*walidacja kompetencji – 1 godz./osobę

 

Grupa docelowa projektu: 

90 uczniów (50K/40M) szkół podstawowych z terenu gminy Fajsławice:

-Szkoły Podstawowej im. Powstańców Styczniowych w Fajsławicach,

-Szkoły Podstawowej im. bł. Jana Pawła II w Siedliskach Drugich,

znajdujących się w niekorzystnej sytuacji społeczno- ekonomicznej[*]


 

 

Celem głównym projektu jest: nabycie lub rozwijanie kompetencji i umiejętności cyfrowych oraz wsparcie uzdolnień, zainteresowań 90 uczniów (50K/40M) szkół podstawowych poza edukacją formalną z obszaru gminy do XII 2024

 

Efekty projektu: w wyniku realizacji projektu osiągnięty zostanie wskaźnik rezultatu: Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu: 72 osoby

 

Wartość projektu: 224 550,00 zł

 

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 190 867,50 zł


 


[*] tj. spełniających co najmniej jedną z następujących przesłanek:

» posiadanie orzeczenia o niepełnosprawności w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2023 r., poz. 100, z późn. zm.),

» posiadanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez publiczną poradnię psychologiczno– pedagogiczną wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe  (Dz.U. z 2021 r., poz. 1082, z późn. zm.),

» pochodzenie ucznia z rodziny wielodzietnej, tj. mającej na utrzymaniu troje lub więcej dzieci:

− w wieku do ukończenia 18. roku życia,

− w wieku do ukończenia 25. roku życia - w przypadku gdy dziecko uczy się w szkole do dnia 30 września następującego po końcu roku szkolnego lub roku akademickiego, w którym jest planowane ukończenie nauki,

» posiadanie przez ucznia statusu osoby przebywającej w pieczy zastępczej lub opuszczającej pieczę zastępczą, o której mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,

» posiadanie przez ucznia statusu dziecka pozbawionego całkowicie, częściowo lub okresowo opieki rodzicielskiej,

» pobieranie przez jedno z rodziców/opiekunów prawnych (w okresie zasiłkowym obejmującym miesiąc rozpoczęcia udziału w projekcie) świadczeń rodzinnych na podstawie ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych i wobec którego, w tym okresie nie wydano decyzji o zwrocie nienależnie pobranego świadczenia,

»posiadanie przez ucznia doświadczenia migracji.


Podziel się